Underbara älskade...

Nu är snart denna helg över och dax att lämna tillbaks barne till dess far...hhuu, va tomt de kommer bli!

Ja, nu ska vi se vad som har hänt denna underbart vackra helg...hhmm...i fredags så hämtade jag Lucas hos hans farmor...
efter en stunds jagande i snön så fick jag in honom i bilen...humöret va inte på topp men farmors medskickade "lördagsgodis" gjorde de hela lite bättre! Väl hemma så började röjet...ni som tror att ni vet vad uttrycket "full ös, medvetslös" innebär, borde tillbringa några dagar med Lucas...han kan få den mest aktiva människa att verka slö! :D

I fredags så åkte även Doris hem...MrMange va och hämtade henne (bäbisarna va 12veckor och lagom att skiljas från mamsen)...lite senare på kvällen åkte även bäbisarna,hem till sin nya ägare!
Jag la ut annonsen i fredags förmiddag...ville sälja båda, helst tillsammans, för 500:-...trodde iofs inte att de skulle vara någe större tryck på korthåriga blandraser men ack så fel jag hade...de va flera som va riktigt intresserade, men de blev ett yngre par i kalmar som tog dom...mest för att dom skulle få fortsätta att vara tillsammans!
Så nu är de bara argbiggan sessan kvar här hemma, och även om hon mest har spottat och fräst efter de andra katterna så verkar hon sakna dom! *stackars sessan*

I Lördags morse kom MrMange och lämnade Troja här, han skulle upp till östergötland och kunde inte ta med sej henne, så hon fick stanna hemma hos mej istället! lite jobbigt bara, för då insåg jag hur mycke jag saknade Loke...

*detta är en bild från i somras,när jag låg på ballkongen och solade...och Nej, han fick inte vara på bordet...men de va ju de bästa sättet att hålla kolla på matte ju! *

*Bästa Lucas uttrycket denna helgen:

Jag: Nej, Lucas du får inte...
 Lucas:  Mamma...inte säga nej!
Jag: Jo!! När jag säger nej så menar jag NEJ!
Lucas:Mamma...inte säga Nej!
Jag:JO!!!
Lucas:Mamma...Inte säga JO...

hhmm...hur gör man sen...jag hade liksom slut på argument!

I Lördags natt gjorde han även en annan sak, som jag och madde kommer att skratta åt länge...ska försöka beskriva så gott jag kan men jag antar att man måste ha sett de hela för att verkligen fatt!
Lucas sov i min säng den natten...jag la mej ganska sent och slockande på två röda...
vaknade av att hela rummet va upplyst(taklampan va tänd och de såg ut att vara ljust ute) och va ganska pigg!
Lucas stod mitt i rummet och pratade i min telefon, första tanken va att ;stackare den personen som lucas har ringt och väckt... de brukar ju inte vara så många som är vakna vid halv sju(den vanligaste tden som lucas vaknar på)!
Han kommer och ger mej telefonen...ser att han pratade med madde...börjar ana ugglor i mossen(madde brukar vara omöjlig att få tag på,på morgonen)! Vi börjar prata och hon verkar jätte pigg och glad...så efter en sund frågar jag va klockan är...och hon svara- klockan är tre...straxt efter!
haha, jag va helt inställd på att de va morgon...!
Sen va de ju bara att försöka övertyga lucas om att de fortfarande va natt och att alla små barn som han ska sova då...gick efter en stund och vi alla kunde sova vidare tills de verkligen va morgon!

Just de...har ju börjat med mitt"nya liv"! ni vet, alla såna saker som man vill ändra på...sånt som aldrig brukar fungera!
  • Sluta Röka (är inne på min tredje helt rökfria vecka nu!! *stolt*
  • Sluta bita på naglarna (har gjort de så länge jag kan minnas, men har nu börjat äta B-vitamin...och har inte bitit på dom sen i november)
  • Börja träna (dit har jag inte riktigt kommit ännu...men jag ska...japp, de ska jag! alla muskler finns redan...dom ska bara bli synliga oxå)
Nä, nu ska jag gå och lägga mej så jag kommer upp i morgonbitti...
och bara så ni vet...Jag är inte uppe med tuppen, de är jag som väcker tuppen! :D haha

Natti natti sötnosar!

So Long
PÖSS PÖSS

Kommentarer
Postat av: Diana

Han är för go lille killen och snacka om att han har koll, vet precis vems mamma man är när jag hämtar på dagis :D

2009-02-16 @ 14:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0