ny dag...

Idag så vaknade Lucas innan mej och pysslade lite i sovrummet...jag vaknar av att han hänger över mej och säger: Mamma, din telefon har blivit trasig...!! hhuuhh...helt yrvaken och fattar nada...Luca splockar upp telefonen som av någon anledning ligger på golvet. De som hade hänt va att batteriet hade trillar ur men annars så va den hel...som tur va! :)
Sätter i batteriet och slår på telefon...bara för att de vad klockan va...den stod på 04.35....VA...!?!?!?! nog för att jag är trött men va fan...blir ju tvungen att kliva upp ur sängen för att kolla på köksklockan, och blir lite piggare! Den står på 06.10!

Bara att kliva upp och fixa lite frulle...oboy och knäckemacka...smaskigt! :)
Och sen ut med Lucas och hunden på morgon promenad...gick bara runt kyrkan,Lucas gick balansgång på kyrkomuren!

Lucas har kommit på ett nytt ord...eller rättare sagt så har han tagit ett gammalt ord och gjort om det lite...Han säger BaRogern...kan ni lista ut vad det betyder!? :D


Igår kväll trodde jag att jag skulle bli tvungen att besöka plåtis praktikplats...för herre jissanes vad jag fick spelet...
Lucas vägrade att sova...trött va han men han hade bestämt sej att han inte skulle tycka att något va bra!
Började med att han skulle borsta tänderna...nä,de ville han inte men efter många om och men så lyckades jag övertala honom...sen kom nästa sak att bråka om...VÄLLINGEN...han brukar alltid få en flaska välling när han ska lägga sej...så har det varit sen han va plutte liten
men igår så skulle han ha välling som vanligt,när han fick flaskan så va vällingen för varm (stämde inte,den va fesjummen) ,sen va den gammal...och då ville han inte ha den...när jag tog flaska från honom så bröt han ihop...och ville ha tillbaks den...och så höll vi på i säkert 20minuter...vill ha,vill inte ha....ÅÅHHH...
till slut fick jag nog och tog flaska och hällde ut skiten,så fick han klara sej utan välling!

lagom när han började slumra till så ringer de på dörren...grannen som ville tala om att en lampa va tänd i min bil...(Lucas gick loss på alla tänkbara knappar tidigare på dagen) så de va ju bara att springa ner och släcka den och sen börja om med nattningen...Så straxt efter 22 så somnade han...:S

Jag satt kvar i soffan en stund för att lugna nerverna! :)

men nu är de en ny dag och allt de gamla är borta...Så idag ska vi ta oss till havet och leka lite...hoppas bara att vi får vara själva där så jag kan släppa Troja...ska försöka att komma ihåg kameran! :)

CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0