Hata Jul hysterin...

Som vanligt så är jag ju jätte duktig på att skriva...eller inte, så nu ska jag försöka sammanfatta julhelgen!

Åkte ner till Kristianstad i måndags och handlade julklappar och fixade all julmaten...insåg rätt snabbt att nästa år ska jag rata allt vad julen heter och åka till typ väst indien på kryssning!
Jag stod i köket hela kvällen...gjorde allt från jansson,potatisgratäng,hemmagjorda köttbullar och kanel brownies...och julskinka så klart!
På tisdagen så va det ju dax att åka hem till Kalmar igen för att hämta Lucas och Sofie (min lillasyster)...(Sofie bor med min mamma och min ännu mindre syster...och deras pappa Åke, Sofie är 19 och Emma är 15...!)
Sofie åkte tåg ner till Kalmar från Sthlm, och skulle vara framme vid 18,50...men blev så klart försenade och va nog inte framme förens straxt innan åtta...
Stackars syster, väl framme  (och har suttit på tåg och buss sen 11,20 på morgonen) så är det bara att kasta in bagaget i bilen och tuffa vidare ner mot Kristianstad igen...Snacka om att vi alla va döda när vi väl var framme!!

Julafton flöt på fint och vi hade trevligt, åt så mycket mat att vi alla hade ont i magen efteråt...eller ja inte Lucas så klart...Han äter inte mat om han inte blir tvingad...:) han va lite förkyld och tyckte inte alls att det va så roligt att behöva sitta vid matbordet så länge, vi försökte roa honom ett tag men sen så blev vi så illa tvungna att förflytta oss till de rummet där julklapparna fanns...
Efter en halvtimme så va rummet förvandlat till ett bollhav av papper och saker...
För mig va det en riktigt fin jul...jag fick en digitalkamera, och ett halsband,ett armband och en ring från Dolce Gabbana...!!

Juldagen, dagen då Sofie skulle lämna oss *snyft*...vi åkte till kalmar för att släppa av soffipropp vid tåget...sen åkte jag och lucas hem...och bara slappade...man blir rätt trött av att sitta och fara fram och tillbaks!Vi packade upp alla saker vi hade med oss och sen satt vi och tittade på film...och bara myste!klockan åtta så slocknade vi båda, helt utslagna!

Annandagen , åkte jag över till Öland och lämnade Lucas hos sin pappa, så dom kunde fira lite jul dom me! själv åkte jag hem ,fixade lite saker :) och började packa i hop mina grejer som skulle med ner till Kristianstad...mmm, skulle ju ner dit igen! tanken va den att det skulle vara en "affärs" middag på kvällen, men när jag kom fram så letade jag fram en bra film och la mig och tittade på den, tror jag somnade vid kl sju...vaknade vid nio i dag(lördag),
 
idag så har jag ont i min rygg....inte lite ont, utan förbannat mycke...så illa att jag kan inte resa miug upp ur sängen utan måste rulla ut på kanten för att komma upp...fattar inte varför, lr jo de gör jag men inte varför de kom nu! och dessutom så har jag blivit förkyld och fått hosta...men nu ska jag inte gnälla utan fölrsöka ta mig upp ur sängen och göra något med mitt liv...kanske åka och shoppa lite!! finns ju en del roliga affärer här i Kristianstad!!

Jo just de,,,ett STORT tecken på att jag inte är riktigt frisk...Jag tittade på Sex and The City,The Movie....och GRÄT...fattar ni, JAG grät...de skulle ju inte finnas med på världskartan i vanliga fall...alla mina nära och kära har nog fundera många gånger om mitt hjärta är gjort av sten eller verkligen innehåller några känslor!
Detta är illa, jag tror att slutet är nära,de är kört för min del :D

nu har jag skrivkramp...men skriver senare eller någon annan dag...so long!
Pöss Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0